Met deze 5 tips kom jij weer terug in jouw dagelijks ritme!



Back to work, back to school! De vakantieperiode is ten einde, na even afstand te nemen van onze dagelijkse rituelen kan het toch lastig zijn om ons ritme terug te vinden. Lijkt het combineren van jouw privé en werk toch opeens moeilijker en wil jij ook nog wat tijd vrij maken voor jezelf, gezin, familie en vrienden? HNGRY zet 5 tips op een rij om het vakantiegevoel vast te houden en met de opgedane energie weer terug in jouw ritme te komen, lees snél verder!

#1 Ga op tijd slapen

Het is weer tijd om je oude slaapritme op te pakken. Slaaptekort en een slechte slaapkwaliteit zijn de boosdoeners van vermoeidheid, wat leidt tot concentratieproblemen overdag. En dat is natuurlijk niet goed als je de draad weer wilt opnemen. Kruip daarom op tijd in je bed. Ben jij een snoozer? Probeer dan toch het snoozen af te leren en meteen op te staan. Je zal merken dat je doorheen de dag veel productiever bent.


#2 Beweeg voldoende

Tijdens de vakantieperiode is het normaal dat het sporten even op een laag pitje staat. Je lichaam voldoende rust geven, kan ook een positief effect hebben. Maar toch is het ook goed om je sportritme weer op te pakken om terug in je dagelijks routine te komen. Heb je hier moeite mee? Maak dan voor jezelf een planning op waarin je voor jezelf opstelt hoe, wanneer en hoe vaak je gaat sporten.


#3 Eet gezond, lekker en gevarieerd

Een weekmenu bedenken, boodschappen doen, koken, afwassen,... Het kan een hele klus zijn. Nog maar te zwijgen van hoeveel tijd dit allemaal in beslag neemt. Ga daarom op een vaste dag naar de supermarkt om je inkopen te doen. Heb jij ‘s avonds geen tijd én zin om te koken? De kant-en-klare maaltijden van HNGRY zijn vers, gezond en gevarieerd. Wekelijks staat er een nieuwe menu online met gerechten voor elk wat wils. Wist je ook dat er een kidsbox beschikbaar is? Bestel hier jouw kant-en-klare maaltijden.


#4 Maak een weekplanning

Een weekplanning kan heel wat rust creëren en voor een positieve mindset zorgen. Nu er weer van alles op je af komt, heeft jouw ritme weer nood aan structuur. Door een weekplanning op te maken kan jij van tevoren al nadenken op welke dagen jij het druk hebt. Ook kan een weekplanning handig zijn om na te gaan of je geen belangrijke zaken vergeet, zoals: oudercontact, een doktersafspraak,...


#5 Drink voldoende water

Het is weer tijd om de zomerse cocktails in te ruilen voor water. Drink voldoende water en help je lichaam om de gifstoffen af te voeren. Je zal merken dat je ‘s nachts beter slaapt en overdag energieker bent, wat jouw ritme zeker zal nodig hebben om de drukke dagen door te komen.